Online regler – digital dannelse i en fransk grundskole

Når sproglige barrierer og skærme skal overkommes – digital dannelse i en fransk grundskole.

Hvordan skaber man undervisning? Hvordan tilpasser man sin undervisning til elever med et andet modersmål end ens eget, og hvor man ikke kender deres faglige niveau? Hvordan reagerer en Fransk skole på at lære om digital dannelse, som ikke er en del af deres pensum? Hvordan er undervisning anderledes i Frankrig i forhold til Danmark?

Jeg har haft privilegiet af at erfare dette og at forsøge at besvare disse spørgsmål i mit professionsessay, som du kan læse nedenfor.

Hvis disse spørgsmål interesserer dig, så læs med, og lad dig endelig inspirere.

Digi-talk´en er på engelsk, hvorved læreren i den fransk skole kunne se – og forstå – min DIGI-talk.

Luise N. Hansen, 1. Semester

Professionsessay – Digital dannelse i en fransk grundskole. pdf

DIGI-talk  Digital dannelse i en fransk grundskole

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *