Kære medstuderende
Jeg studerer på den 100% digitale læreruddannelse mens jeg er bosat i Shanghai, Kina.
Jeg har derfor foretaget min undersøgelse omkring sandsynlighed på en international skole.
Sandsynlighed er et undervisningsfelt indenfor matematik som man historisk set ikke har haft så stort fokus på, men det er der kommet nu og derfor satte jeg mig for at blive klogere på hvordan man arbejde med sandsynlighed.
Med mit undersøgelsesspørgsmål; Hvordan planlægger og gennemfører jeg et undervisningsforløb (i en international 1. klasse) med fokus på at få indblik i elevernes forforståelse indenfor sandsynlighed for at kunne udvikle elevernes sandsynlighedsbegreb? fandt jeg ud af at man ved at udvælge aktiviteter hvor man helt bevidst ved hvad man vil kigge efter, kan få et rigtig godt indblik i elevernes forforståelse.
Elevudtagelser har været udgangspunktet for min analyse og det har været givende for min forståelse af elevernes sandsynlighedstænkning.
Med Venlig Hilsen Carina Moth