Kristendomskundskab – og digitalt elevarbejde

I min tidligere praktik har jeg desværre ikke haft mulighed for at opleve, hvordan undervisningen i kristendomskundskab kan foregå i praksis. Min manglende erfaring har til tider givet mig nogle gevaldige hovedbrud – også fordi jeg oplever, at kristendomskundskab er meget anderledes end mine andre undervisningsfag matematik (1.-6.kl) og natur & teknologi. Hvilket også giver mig nogle didaktiske udfordringer, da min normale tilgang til undervisning er meget undersøgelsesbaseret, hvor jeg tager udgangspunkt i elevernes hverdag og på den måde får skabt en motivation hos eleverne. Jeg oplever, at kristendomskundskab er et mere teksttungt fag, hvor jeg skal tænke anderledes for at gøre det relevant for eleverne. Derfor har jeg valgt, at mit undersøgelsesspørgsmål skal lyde:


Hvordan planlægges, gennemføres og evalueres et digitalt undervisningsforløb om pinsen, henvendt til 3. kl.?

Du kan læse mit professionsessay her

God læsning!

Mange hilsner

Louise Smed Melgaard