Boldbasis og inklusion i idrætsundervisningen

Hej DIGI-medstuderende!

Jeg har gennem mit første idrætsmodul: idrætsfagets basis, kultur og værdier, arbejdet med boldbasis og inklusion i 3.-4. klasse. 

Forløbet har fokuseret på udvikling og understøttelse af sociale og personlige kompetencer. 

Arbejdet med boldbasis er med til at skabe en positiv indflydelse på de idrætsusikre elever ved at have fokus på taktiske og tekniske elementer og ikke kun på at vinde, hvorfor det giver mening at arbejde med i forhold til inklusion. 

Gennem undervisningens tilrettelæggelse, har jeg forsøgt at øge elevernes motivation med udgangspunkt i selvbestemmelsesteorien og med fokus på elevernes udvikling socialt, personligt og fagligt med holdet eller fællesskabet som udgangspunkt.

Mit undersøgelsesspørgsmål er som følger: ¨

Hvordan udvikles inkluderende idrætsundervisning, hvor eleverne arbejder med boldbasis, med henblik på understøttelse af personlig og social udvikling?  

Min DIGI-talk

Jeg håber mit essay kan være med til at inspirere jer!

God læselyst 🙂

Mvh. Rikke