Digital, tværfaglig og filosofisk undervisning om det at være et godt menneske

Kære medstuderende!

Jeg har selv haft stor glæde af DIGI-bloggen, både undervejs i min skrivning og inden jeg påbegyndte mit professionsessay. Jeg har derfor valgt at dele min undersøgelse her, da jeg håber den kan inspirere og give lidt ro, i tilfælde af at I er lige så spændte og nervøse, som jeg var.

Min undersøgelse fandt sted i en 4. klasse på en folkeskole, i fagene dansk og kristendomskundskab. Professionsessayet er udviklet i modulerne AUK og ADDU, med et handlingsorienteret, digitalt og filosofisk fokus.

Mit undersøgelsesspørgsmål lyder som følger:

Hvordan planlægges, gennemføres, evalueres og udvikles tværfaglig, handlingsorienteret undervisning i dansk og kristendom, hvor eleverne udarbejder et digitalt produkt om, hvad det vil sige at være et godt menneske?

I min undersøgelse tilstræbte jeg mig med eleverne at besvare spørgsmålet om, hvad et godt menneske er. Sammen dykkede vi ned i emnet fra en række forskellige vinkler, med afsæt i et væld af undervisningsmetoder og udvikling af digitale handlingsprodukter.

Du kan læse mit professionsessay her:

Min DIGI-talk ses her: https://www.skoletube.dk/video/7682646/1291311737

God læselyst!

De bedste hilsner, Nirvana